גישור - טובת הילדים

טובת הילדים כמניע לגישור

טובת הילדים הנו אחד המניעים העיקריים לזוגות הנמצאים בסכסוך ו/או בהליך גירושין להגיע לגישור במקום לנהל הליך משפטי בערכאות המשפטיות השונות. אם טובת הילדים עומדת לנגד עיניכם - הרי שעליכם לשקול ברצינות את הליך הגישור. הליך הגישור מעמיד את טובת הילדים במרכז הבמה ונותן לצדדים כלים כיצד לנהל את הסכסוך ו/או הגירושין תוך שמירה על טובת הילדים וראיית אושרם ובריאותם הנפשית לכל אורך הדרך. 

הגישור לשמירה על המשאבים הכלכלים והרגשיים

אין זה סוד, כי הנזק שנגרם לילדים כתוצאה מניהול מאבקים ואי שיתוף פעולה בין הוריהם הנו עצום והרסני. המחקרים שנעשו בתחום זה אינם מותירים ספק באשר להשלכות הקשות שיש למאבקים הניטשים בין ההורים על ילדיהם. 

 

כמו כן, במקרים של ניהול הליכים משפטיים ההורים מתדלדלים ממשאביהם הכספיים והנפשיים, ובמקום לפנות את כוחותיהם לעצמם ולילדיהם הם נאלצים להפנות את מיטב כוחותיהם למאבק המשפטי.

 

במאבק משפטי החיים מתנהלים במשך חודשים ו/או שנים בצל עורכי דין ועצותיהם ובצל החלטות והכתבות בתי משפט, ובמצב מעין זה קשה מאד להפנות את המשאבים לשיקום רגשי וכלכלי של הצדדים ושל ילדיהם. יתירה מכך, פעמים רבות ננקטים במסגרת ההליך המשפטי צעדים הרסניים, שיש בהם למוטט את הצדדים רגשית ו/או כלכלית, והשיקום לא רק שאינו מתחיל אלא הופך לקשה שבעתיים. 

ההליך המשפטי - פגיעה עצומה בצדדים ובילדים

אין צורך לציין עד כמה רבה הפגיעה בילדים, שהוריהם נמצאים בעיצומו של הליך משפטי הניטש ביניהם, ולא רק שאינם משתפים ביניהם פעולה בטיפול וסיוע לילדיהם, אלא משקיעים את מיטב משאביהם כדי לפגוע האחד בשני. בסיטואציה כזו הילדים משלמים מחירים קשים מאד, וההידרדרות הרגשית ו/או הלימודית שלהם מגיעות חיש מהר. אם תקופה זו נמשכת משך חודשים ו/או שנים, כפי שקורה לא פעם, הרי שמדובר בנזקים קשים פי כמה עם השלכות ארוכות טווח.  

המחקרים שנעשו באשר לילדי הגירושין מעידים כאלף מונים על החשיבות של המשך שיתוף הפעולה התקין בין ההורים כדי לגדל ילדים מאושרים ובריאים בנפשם. הגירושין כשלעצמם פוגעים בילדים, אך הפגיעה העיקרית נעשית לא מעצם הגירושין, אלא מאיך שהם נעשים ומהאופן  בו ההורים מתייחסים האחד לשני וממשיכים לתפקד כהורים משותפים לאחר הגירושין.

הליך הגישור מותאם כל כולו לשמירה על אינטרס טובת הילדים והמשך שיתוף הפעולה בין ההורים גם במקרים של סכסוך ו/או גירושין. 

לא לשפוך דלק למדורה הבוערת

סכסוך בתוך המשפחה ו/או הליך גירושין הנו קשה ממילא. אין צורך להוסיף ולשפוך דלק למדורה באמצעות עורכי דין לוחמניים ומערכת משפטית עמוסה לעייפה. הליך הגישור מונע את דלדול המשאבים הכספיים והנפשיים של הצדדים, ומאפשר להם בהליך קצר וחסכוני לעלות על מסלול של שיקום רגשי וכלכלי. הילדים חווים ולומדים, כי הסכסוך ו/או הגירושין אינם סוף העולם, והוריהם עדיין מסוגלים לשתף פעולה כדי לטפל ולדאוג להם.  ההורים שהגיעו ביניהם להסדרים בכל הנושאים העומדים על הפרק יכולים להפנות את זמנם ומרצם להסתגלות לסיטואציה החדשה ולהפנות את המשאבים שלהם לילדיהם שזקוקים להוריהם יותר מתמיד. 

טובת הילדים - שיקול מכריע להעדפת הגישור

אין ספק, כי טובת הילדים הנה שיקול מכריע להעדפתו של הליך הגישור על פני הליך משפטי. הליך הגישור מצמצם ככל האפשר את ההשלכות הקשות שיש לסכסוך משפחתי ו/או גירושין על הילדים. חובתם של הורים אחראים הנה לכל הפחות לנסות הליך   גישור טרם פניה לערכאות משפטיות ופתיחת מלחמת עולם עם ההורה השני של ילדיהם.